Om cph:learning

cph:learning er et forskningsbaseret konsulenthus med speciale i strategisk performanceforbedring. Vi er eksperter på internationalt topniveau inden for fire indsatsområder, der alle har central betydning for den fleksible og moderne offentlige, private og frivillige virksomheds performance: 1) strategisk udvikling; 2) strategisk samskabelse; 3) succesfuld strategiimplementering; og 4) strategisk videnledelse.

Vi hjælper private, offentlige og frivillige virksomheder med at forbedre deres performance gennem analysebaseret rådgivning, agil procesintervention, forskningsbaseret undervisning, og aktionsbaseret kompetenceudvikling.

Vi er et team af meget erfarne folk, som alle er førende eksperter inden for områderne strategi, organisation og ledelse – de fleste med ph.d./doktorgrader, der evner at arbejde metodisk med koblingen mellem praksis og teori. Vi tror på, at medarbejdere, afdelinger og organisationer skal sættes i centrum i enhver strategiproces. Vi lægger derfor stor vægt på at dokumentere vores arbejdsmetoder og resultater, så virksomhederne ikke blot får et quick-fix, men selv bliver i stand til at videreføre det strategiske arbejde i organisationen.

I cph:learning har vi intet hierarki, vi organiserer arbejdet efter kompetencer og vi arbejder med agile procesmetoder. Det sætter os i stand til at mobilisere de helt rigtige ressourcer, der passer til opgaverne.

Konsulenter hos cph:learning:

Claus Nygaard
Claus Nygaard har siden 1995 udviklet og afholdt lederuddannelse for danske og udenlandske virksomheder. Han har modtaget FUHUs undervisningspris som bedste underviser på CBS. Har modtaget flere internationale priser for forskning og formidling. Har publiceret i førende journals indenfor Public Sector Management, International Management and Organisation, Evaluering og Assessment, samt Higher Education. Speciale i procesmetoder: praksis-baseret læring, action-reflection-learning-forløb, identitet og læring, high impact learning, personlig udvikling gennem reflekteret sammenknytning af akademi og empiri. Claus blev i 2009 professor i Management Education på CBS. Han er stifter og Executive Director for den internationale akademiske organisation Institute for Learning in Higher Education. Claus har også forretningsforståelse som iværksætter. Han er oprindeligt uddannet cand. merc. SOL (strategi, organisation og ledelse) på CBS og har en ph.d.-grad fra CBS i strategiske samabejdsrelationer i dansk fremstillingsindustri. Han har også studeret ved Judge Institute of Management Studies ved Cambridge Universitet i 1997-1998. Claus er også ekstern lektor på DPU, Århus Universitet og Visiting Professor på Stockholm School of Economics Riga, Letland.
Kontakt Claus på tlf. (+45) 41 41 41 81
Vis Claus Nygaards LinkedIn-profilVis Claus Nygaards profil

Steffen Löfvall
Steffen Löfvall har bred erfaring inden for strategi, organisation og ledelse. Han har arbejdet som forsker og konsulent i flere førende private og offentlige virksomheder. Steffen har siden 1997 udviklet og afholdt lederuddannelse for danske og udenlandske virksomheder. Steffen har stor erfaring med den offentlige og private sektor fra forskellige udviklingsprojekter indenfor både koncernstrategi, co-creation og forandringsledelse. Steffen er cand.merc. SOL (strategi, organisation og ledelse) og har en ph.d. i strategi og teknologi med særligt fokus på, hvordan teknologi anvendes i komplekse organisatoriske omstillingsprocesser. Steffen fungerer på 19. år som ekstern lektor på CBS. I den forbindelse har han bl.a. modtaget FUHUs undervisningspris som bedste underviser på CBS. Endvidere er Steffen ekstern lektor på It-universitetet i København i læring og it på 15. år. Steffen rådgiver indenfor alle emner relateret til strategi, forandringsledelse, kulturanalyse og undervisningsteknologi.
Kontakt Steffen på tlf. (+45) 20 32 10 22
Vis Steffen Löfvalls LinkedIn-profilVis Steffen Löfvalls profil

Lars Ginnerup
Cand.psych. Lars Ginnerup har en baggrund som forsker og facilitator. Igennem 20 år specialiserede han sig som stiftende partner i fx groupVision og [inno:vasion] i at facilitere strategiseminarer under anvendelse af de mest avancerede elektroniske mødesystemer og gruppe beslutningsstøttesystemer. Siden foråret 2005 har Lars været pionér og anerkendt ekspert i Positiv Psykologi og beskæftiger sig nu med ”den motiverende strategi” vha. metoder og teknikker fra Positiv Psykologi, NY motivationsteori og 10 års seriøs forskning i styret held. Lars Ginnerups interventioner i erhvervslivet til opjustering af psykologisk kapital (med bl.a. styrkebaseret coaching) er hyppigt omtalt i medierne. Lars har forfattet Lykkemåleren for Danica Pension og gennemført Master Class om Positiv Psykologi & Psykologisk Kapital langt over 100 gange, ligesom han har skrevet op mod 300 personlige breve til ledere og medarbejdere på baggrund af styrkebaseret coaching. Lars har som ekstern lektor på CBS modtaget FUHUs undervisningspris.
Kontakt Lars på tlf. (+45) 40 83 50 07
Vis Lars Ginnerups LinkedIn-profilVis Lars Ginnerups profil

Anne Hørsted
Anne er uddannet cand. pæd. i pædagogisk sociologi fra Aarhus Universitet og har arbejdet med kreativitet, innovation og entreprenørskab i forskellige kontekster, senest i forbindelse med folkeskolereformen og forskningsprojektet “It i den innovative skole”. Anne arbejder med udviklingsprojekter, der relaterer sig til folkeskolen og dagtilbud, herunder kompetenceudvikling for skoleledere, strategisk kvalitetsledelse i folkeskolen og overgangen fra dagtilbud til skole. Derudover er Anne tilknyttet Learning in Higher Education. Anne er også ekstern lektor på institut for Psykologi ved Syddansk Universitet.
Kontakt Anne på tlf. (+45) 26199933
Vis Anne Hørsteds LinkedIn-profilVis Anne Hørsteds profil

Annette Hildebrand Jensen
Annette er uddannet cand.pæd. i almen pædagogik fra Aarhus Universitet og har i 20 år arbejdet med uddannelse af undervisere med fokus på, hvordan man kan tilrettelægge gode lærings- og forandringsforløb – de seneste 9 år som lektor på Professionshøjskolen Metropol. Således har Annette både undervist og vejledt unge studerende og erfarne voksne, og haft sin gang på uddannelsesinstitutioner og i private virksomheder og organisationer. I en årrække har Annette haft meget fokus på Læringsstile og på Cooperative Learning som to forskellige tilgange til at organisere deltagerorienterede og motiverende læreprocesser. Dertil er Annette særligt optaget af kommunikations- og relationsarbejdets betydning i undervisnings- og samarbejdssammenhænge. Annette har erfaring med rådgivning og følgeforskning i grundskoleområdet, og senest har hun forsket i, hvorvidt uddannelsesinstitutioner udviser kønsmæssig bias i deres rekrutteringsmaterialer. Annette er på 16. år tilknyttet Professionshøjskolernes Censorkorps i det pædagogiske-didaktiske fagområde.
Kontakt Annette på (+45) 27127259
Vis Anne Hørsteds LinkedIn-profilVis Annette Hildebrand Jensens profil

Hans Peter Spang Hartsteen
Hans Peter har en baggrund som seniorkonsulent, bestyrelsesmedlem og spildesigner.
Gennem 15 år specialiserede han sig som stiftende partner i GameTools ApS, Alive I/S og Situid ApS i at formidle kompleks forskning gennem læringsspil, inddragende processer og oplevelsesdesign. I den sammenhæng har han blandt andet samskabt spil med seks af de otte Danske universiteter. Den største kommercielle succes er spillet Co-Creator, der er udviklet med professorerne Jacob Torfing og Eva Sørensen, og anvendes i 80 af landets kommuner. Sideløbende med dette arbejde anvender Hans Peter sin forståelse for processer, strategi og markedsføring i advisory boards og bestyrelser for en række virksomheder. Hans Peter er uddannet Cand.Merc.MCM. (Market Communication Management) og specialiseret i måling af reklameeffekt. I 2008 og 2011 blev hans arbejde præmieret med den årlige Advertising Effectiveness Award.
Kontakt Hans Peter på tlf. (+45) 26813526

Vis Hans Peters LinkedIn-profilVis Hans Peters profil