cph:learning arbejder med ledelsesudvikling. Vores tilgang er handlingsorienteret og bygger på en kombination af forskning, praksiserfaring og inddragende processer.
Vores tilgang til ledelsesudvikling er handlingsorienteret og bygger på en kombination af nyeste forskning, praksiserfaring og inddragende arbejdsmetoder. Typisk hjælper vi med at udarbejde ledelsesanalyser og skriftlige beslutningsgrundlag samt facilitere kompetenceudviklingsaktiviteter som en del af implementeringsprocessen.
Ledelsesanalyse og udvikling af ledelseskompetencer
Vi kan foretage dybdegående analyser af den gældende ledelsespraksis, -kompetencebase og -samarbejdskultur for at skabe indsigt i organisationens ledelsesmæssige styrker og udviklingsområder. Dette inkluderer:
- Analyse af ledelseskompetencebehov og status: Vi kan kortlægge de nuværende ledelseskompetencer og beskrive udviklingsbehov og effektive initiativer.
- Ledelseskultur og samarbejde: Vi kan undersøge, hvordan organisationskultur og samarbejdsmønstre påvirker ledelsesopgaven.
- Personlige og organisatoriske værdigrundlag: Vi kan hjælpe ledere med at udvikle deres personlige ledelsesgrundlag og organisationer med at formulere et ledelsesværdigrundlag, der understøtter de fælles strategiske mål.
Lederuddannelsesforløb og kompetenceudvikling
Vi har omfattende erfaring med at designe og gennemføre lederuddannelser, både i eget regi og i samarbejde med universiteter og business schools.
Vores forløb er forskningsbaserede, praksisorienterede og tilpasset den enkelte organisations behov. Vi arbejder med:
- Action learning-baserede lederprogrammer: Deltagerne udvikler og tester konkrete løsninger på strategiske udfordringer i deres organisation.
- Badgebaserede kompetenceopgørelser: Dokumentation og synliggørelse af ledelseskompetencer.
- Individuelle udviklingsplaner: Ledere får personlige handlingsplaner baseret på 360-graders evalueringer og personprofilering.
Personprofilering og lederteamudvikling
Vi foretager personprofilering som en del af lederrekruttering og teamudvikling for at sikre, at organisationer sammensætter stærke lederteams. Vores arbejde inden for teamudvikling fokuserer på at:
- Identificere og udvikle de individuelle styrker hos ledere.
- Forbedre samarbejdet i ledergrupper gennem øget bevidsthed om ledelsesstile og kommunikationsmønstre.
- Skabe mere effektive og balancerede lederteams.
Nye ledelsesområder: Generationsledelse og neurodivers ledelse
I takt med de hastige forandringer på arbejdsmarkedet er vi p.t. særligt optagede af generationsledelse og neurodivers ledelse. Vi arbejder derfor med, hvordan ledere kan:
- Navigere i en aldersmæssigt og kulturelt mangfoldig arbejdsstyrke ved at forstå forskelle og ligheder mellem generationer.
- Lede neurodivergente medarbejdere gennem skabelsen af inkluderende og støttende arbejdsmiljøer.
- Forene teknologi, bæredygtighed og menneskecentrerede arbejdsformer i moderne ledelsespraksis.